Skip to main content Skip to search

Livsmedelsaffär

Dagligvaruhandelns utmaning är att tillhandahålla en varierad helhetsupplevelse i en stressig miljö som driver försäljning och stärker varumärket. ZetaDisplay har installerat flera intelligenta lösningar där dynamisk prissättning och innehållshantering främjar ett personligt erbjudande i kombination med lagerstatus för en specifik produkt.

Allmänna fördelar med Digital Signage i dagligvaruhandeln

  • Skapar rätt atmosfär och förbättrar upplevelsen.
  • Konverterar väntetid till värdetid.
  • Främjar produkter med högre marginal och/eller kampanjerbjudanden.
  • Skapar en inspirerande shoppingmiljö.
  • Anpassar olika erbjudanden efter målgrupp eller en viss tid på dagen.
  • Håller kunden längre i butiken och ger en högre konverteringsfrekvens.
  • Gör shopping online och i den fysiska butiken till en sömlös upplevelse.

Utmaningar

Att skapa en varierad helhetsupplevelse i en stressig miljö. En annan utmaning är den växande konkurrensen från onlinebutiker.

Krav

Att ge vägledning och inspiration vid beslutet i butiken.

Lösningar

Intelligenta lösningar där dynamisk prissättning och innehållshantering främjar ett personligt erbjudande i kombination med lagerstatus för en specifik produkt.

Nya konsumentbeteenden – ZetaTouch

Konsumentbeteende har förändrats. Vi vänjer oss vid att hjälpa oss själva via terminaler i butiken. ZetaTouch är en lösning som har olika funktioner och genom en interaktiv display kan konsumenten guida sig själv och även avsluta ett köp. Det är också möjligt att ansluta kortbetalning till terminalen. Alla system är sömlöst integrerade med de onlineupplevelser som konsumenter är vana vid.


Fördelarna med ZetaTouch:

  • Sömlös omni-channel upplevelse.
  • Säljstöd för personal i butik.
  • Möjlighet till bättre butiksinventering.
  • Lyfta specifikt sortiment.
  • Digital reklam och riktad kommunikation.

Kesko

En automatiserad kundupplevelse

Under många år har den stora dagligvarukedjan Kesko varit en föregångare inom digitala tjänster för livsmedelsbutiker i Finland. ZetaDisplay gjorde sina första digitala installationer till Kesko-butikerna redan 2011.