Skip to main content Skip to search

Case

Jaguar Land Rover

Introduktion

Den holländska bilhandlaren Kimman ville väcka intresse hos och engagera sina kunder så fort de gick genom utställningslokalens dörrar.

ZetaDisplay designade och levererade en exklusiv lösning för digital skyltning för att förvandla och utveckla kundupplevelseresan hos Kimman.

Utmaning

Kimman säljer två avancerade engelska bilmärken: Jaguar och Land Rover. Det var viktigt för verksamheten att kunna kommunicera en högre kvalitetsnivå för att matcha sitt avancerade produktutbud.

De ville ha möjligheten att visa aktuellt innehåll från respektive varumärken för potentiella köpare, och ge kunder möjligheten att konfigurera sina een bildesign och se den i detalj på skärmar.

”Vår utställningslokal utstrålar nu samma kvalitet som våra bilar. När kunderna besöker försäljningskontoren möts de nu av fantastiska skärmar som hjälper till att presentera produkterna. Denna upplevelse förs sedan vidare under hela deras upplevelse, med interaktiva displayer och möjligheten att konfigurera en bil enligt deras individuella preferenser. Vi är mycket nöjda med resultatet, som vi har uppnått tack vare det fantastiska samarbetet med ZetaDisplay”, Frank Steinlein, VD för Kimman, Jaguar Land Rover

Lösning

ZetaDisplay designade en lösning med skärmar från hela LG-portföljen, inklusive två 86-tumsskärmar; en för Jaguar-utställningslokalen och en för Land Rover-utställningslokalen. Dessa två displayer är stilfullt inbyggda i väggarna nära sittplatser. Detta gör att potentiella köpare kan se aktuellt innehåll och varumärkesmeddelanden.

En fantastisk 75-tumsskärm har också lagts till i en ”inspirerande vägg”, som är designad för att visa de senaste produkterna och varumärkesfilmerna.

I Land Rover-utställningslokalen kan besökare nu konfigurera sin egen bil och se alternativen som visas i realtid på den stora displayen. Konfigurationsutrymmet är ett viktigt inslag i försäljningsprocessen, eftersom det används för att visa kunderna produkten och finjustera tillgängliga färger, tillval och utseende.

Fördelar

Tack vare displayerna som matchar bilarnas exklusivitet kan Kimman-kunder känna känslan av kvalitet som erbjuds när de utforskar de olika områdena på utställningsgolvet.

Besökare kan nu känna att de har koll på det senaste innehållet, från produkter till relevanta uppdateringar, via kristallklara displayer placerade i hela butiken, och känna att deras upplevelse är skräddarsydd och personlig med hjälp av de interaktiva elementen i konfigurationsrummet.

VILL DU VETA HUR VI KAN HJÄLPA DIG MED DIGITAL SIGNAGE?

Fyll i formuläret nedan så vi kontaktar dig.