; ; Skip to main content Skip to search

Case

ATG

Introduktion

Det svenska spelbolaget ATG beslutade att inleda en större förändring och anpassning av sitt detaljhandelserbjudande. Detta både som en följd av förändrat konsumentbeteende och på grund av avregleringen på den svenska marknaden. Beslutet som fattades var att introducera ATG Sports och att drastiskt förbättra kundupplevelsen i den fysiska miljön genom Digital Signage, dvs. mer än 2 000 ombud i olika detaljhandelsuppsättningar över hela landet.





Utmaningar

Eftersom den nuvarande tekniska lösningen tidigare outsourcades beslutade ATG tre viktiga steg: att ta tillbaka det tekniska ägandet, ersätta alla befintliga lösningar och lansera ett nytt produkterbjudande för 2 000 butiker och 7 000 installationer i hela Sverige. Den snäva tidsfristen och det komplicerade integrationsarbetet gjorde detta projekt till en extra utmaning. ZetaDisplay ledde projektet i tid, på budget och i sin helhet.

Lösning

ZetaDisplay ledde arbetet genom att designa ATG Sports och integrera gränssnittet med en mjukvara till 6 olika system som erbjuder live data. Vi utvecklade konsumentresan genom det interaktiva konceptet och säkrade en smidig live dataintegration.

Fördelar

En förbättrad kundupplevelse som ledde till ökad kundnöjdhet och försäljning redan från start. ATG har varit först på marknaden med detta nya erbjudande som gör det möjligt för företaget att ta marknadsandelar på en mycket konkurrenskraftiga marknad.

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med Digital Signage?