Skip to main content Skip to search

Case

Stockmann

Introduktion

Stockmanns varuhus är kända för sitt mångsidiga och högkvalitativa utbud av mode-, skönhets- och hemprodukter. Stockmann Group har åtta premiumvaruhus i Finland och de baltiska länderna var syfte är att inspirera kunder att göra hållbara och ansvarsfulla val.

ZetaDisplay och Stockmann har varit i partnerskap sedan 2013. Samarbetet började med ett varuhus i Helsingfors centrum och har fortsatt att expandera över hela Finland. De första lösningarna för digital skyltning har också introducerats i Riga, Lettland.

Utmaning

Stockmann ville maximera skyltfönstrens potential som en kommunikationskanal och förse förbipasserande med aktuell information om produkter och erbjudanden. Fönsterskyltning tar tid och det är utmanande att göra förändringar med mycket kort varsel. Samtidigt ville man även förbättra kundkommunikationen i varuhuset.

Syftet var att standardisera kommunikationen och minska användningen av olika kommunikationsmedier, särskilt tryckt material. Displayerna syftade till att stärka cross-promotion mellan olika produktgrupper och att göra det lättare att hänvisa kunder till olika produktavdelningar.

”Under dessa år har ZetaDisplay hjälpt oss mycket i effektiv användning av displaylösningar. Tillsammans har vi framgångsrikt planerat den strategiska placeringen av displayer i våra butiker, valt ut de mest funktionella displaylösningarna och skapat lämpligt innehåll för displayerna”. – Kati Parkkinen, In-Store Marketing Manager, Stockmann 

Lösning

ZetaDisplay implementerade en videoväggdisplaylösning för samtliga skyltfönster i Stockmann Finlands varuhus. Implementering av videoväggdisplaylösningar från ZetaDisplay, som är cirka 3×2 meter, har gjort det möjligt för företaget att tillhandahålla visuellt och inspirerande innehåll till alla förbipasserande. I början av 2022 ersattes displaylösningarna i varuhuset i Helsingfors med nya LED-displayer som är mer energieffektiva. 

Displaylösningarna erbjuder möjligheten att använda ett brett utbud av bilder, videor och andra rörliga medier. ZetaDisplays egenutvecklade CMS mjukvara ENGAGE™ för innehållshantering möjliggör dynamisk kommunikation och, om nödvändigt, enkel och snabb anpassning av meddelanden och reklambudskap.  

Inne i varuhuset har layouten på displayerna noga planerats. Displayerna har installerats i skärningspunkterna mellan kundflöden och vid kassorna, där de ger inspiration till kunder som rör sig i varuhuset.  

Fördelar

ZetaDisplays mjukvara för innehållshantering och displaylösningar ENGAGE™ gör det möjligt för Stockmann att erbjuda en högkvalitativ kommunikationskanal för olika produktmärken, samt en lättskött kanal för effektiv marknadsföring. Lösningen för digital skyltning möjliggör också snabba förändringar och uppdateringar av innehåll i alla varuhus samtidigt. 

”Under dessa år har ZetaDisplay hjälpt oss mycket i effektiv användning av displaylösningar. Tillsammans har vi framgångsrikt planerat den strategiska placeringen av displayer i våra butiker, valt ut de mest funktionella displaylösningarna och skapat lämpligt innehåll för displayerna”. – Kati Parkkinen, In-Store Marketing Manager, Stockmann 

VILL DU VETA HUR VI KAN HJÄLPA DIG MED DIGITAL SIGNAGE?

Fyll i formuläret nedan så vi kontaktar dig.