; ; Skip to main content Skip to search

Case

Mercedes-Benz

Introduktion

Mercedes-Benz började investera i Digital Signage på sina nordiska marknader 2013. Sedan dess låter man digital kommunikation förbättra upplevelsen i bilhallen.

Utmaning

Att säkerställa att varumärkesupplevelsen i en fysiska miljö efterlevs i kombination med att stödja säljprocess och säljkår.

Lösning

Mercedes Benz, a ZetaDisplay customer since 2013

Våra tjänster inkluderar koncept- och varumärkesstrategi, innehålls- och mallproduktion, sändning, hårdvarukoncept och design, utrullning och installation, övervakning och support. Lokala återförsäljare har tillgång till vårt CMS – innehållsverktyg för att skapa, schemalägga och integrera lokalt innehåll i en centralt hanterad global spellista.

Fördelar

Idag arbetar vi med återförsäljare i tre länder. Installationen består av 13 olika zoner, där varje zon är strategiskt placerad för att kommunicera rätt meddelande vid rätt tidpunkt. Lösningen förstärker varumärkets premiumposition och låter all säljpersonal koncentrera sig på själva säljsamtalet.

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med Digital Signage?