; ; Skip to main content Skip to search

Case

KPN

Introduktion

Under de senaste tio åren har samarbetet mellan den nederländska telekomjätten KPN och ZetaDisplay resulterat i en framgångsrik implementering av Digital Signage. Nya projekt inkluderar en installation på fasaden på huvudkontoret och en lösning för internkommunikation. Det senare är ett exempel på hur Digital Signage kan hjälpa kommunikationsavdelningen att uppmärksamma sina anställda med viktiga strategiska meddelanden.

Utmaningar

KPN tittade efter möjligheter att nå sina anställda direkt i den fysiska miljön med viktiga nyheter. Som en innovatör inom teknik ville kunden även utforska möjligheterna med Digital Signage. Kunden uppfattade att det redan producerade innehållet inte visade på tillräckligt stor påverkan, dvs att nå ut med strategiska meddelanden.

Lösning

Vi utvecklade en användarvänlig struktur i vårt CMS för KPN: s redaktörer. Det var baserat på idén att enkelt reproducera befintligt innehåll (text och video) i en ny kanal. För närvarande är det cirka 100 skärmar installerade på KPNs alla kontor i Nederländerna. De placerades på strategiska platser där många möts, till exempel reception, kaffehörna och personal- och lunchrum.

Genom att placera skärmar där människor möts har vi hjälpt KPN att uppmärksamma sina anställda på viktiga strategiska meddelanden. Även annat innehåll kan presenteras på ett mer inspirerande sätt. KPN har sett en ökad aktivitet i sina socialamedier och använder också detta som en del av innehållet i kanalen.

Fördelar

Årliga utvärderingar inom KPN visar att medarbetare har en ökad förståelse för företagets strategi. KPN ser att det är en av effekterna med implementering av Digital Signage i verksamheten.

Vill du veta hur vi kan hjälpa er med Digital Signage?