; ; Skip to main content Skip to search

Case

Mazda

Introduktion

Att köpa en bil är inte något du bara gör, innan du väljer att köpa en ny bil har du förmodligen sett bilen flera gånger i annonser eller på internet innan du bestämmer dig för att faktiskt köpa den. Som bilhandlare vill du att denna upplevelse och varumärke ska återskapas under ett besök i showroom. Digital skyltning möjliggör effektiv och direkt kommunikation med din målgrupp, även inom bilindustrin.
Mazda använder Zeta Display-lösningen i alla återförsäljare i Nederländerna, Belgien och nyligen Frankrike.





Utmaningar

Mazda har att göra med olika typer av besökare i ett showroom, som befinner sig i en annan fas av sin kundresa. Med innehåll på digitala skyltar kan alla besökare adresseras med rätt information. Till exempel spelar varumärkesupplevelsen en viktig roll i processen att köpa en bil och graden av tillfredsställelse när bilen köps. Denna märkesupplevelse kan förbättras med hjälp av digital skyltning vid försäljningsstället. Genom att placera en digital skyltningsskärm i showroom och väntrum, kan du effektivt visa upp ett bilmärkes USP, modeller och verkstäder, allt i stil med märket.

Lösning

mazda-waiting-room-

Vi erbjöd en lättanvänd innehållshanteringslösning för Mazda, där de enkelt kan schemalägga innehåll i sin enhetliga företagsidentitet, både på central och lokal nivå. Mazda kan hantera innehållet från huvudkontoret. På detta sätt kommer varje plats alltid att ha den mest attraktiva presentationen som visas. Har en av återförsäljarna något specifikt att dela? Då kan den lokala kontorschefen lägga till informationen i den digitala skyltningslingen

Fördelar

Ett bilföretag besöks av ett stort antal kunder. Människor som stannar förbi för att titta i utställningsrummet för att leta efter sin perfekta helt nya bil, medan andra besöker för att hämta bilen de köpt tidigare i vecka, och samtidigt finns det kunder som drar in i garaget för deras schemalagda bilunderhåll. I allmänhet fattas 70% av alla köpbeslut vid försäljningsstället. Därför är det viktigt att visuellt stimulera konsumenterna när de är i utställningslokalen. Digital skyltning är ett särskilt lämpligt instrument för att göra det.


Uppfattningen av väntetider minskas starkt genom att använda digital skyltning som infotainment. I den här inställningen är det möjligt att återigen uppmärksamma varumärkesuttryck för att förbättra varumärkesupplevelsen. Men bildskyltar är också lämpliga för den interna kommunikationen mellan ledning och anställda. Till exempel för att kommunicera viktiga resultatindikatorer till mekaniker, säljare och andra anställda.

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig med Digital Signage?