Skip to main content Skip to search

Case

Pathé

Introduktion

Pathé grundades på 1800-talet och är ett av Europas främsta underhållningsföretag. Med ett rykte som bygger på oberoende, innovation och kvalitet är Pathé världens längsta etablerade filmföretag och omfattar nu ett brett utbud av medie- och underhållningsintressen. Pathé är Europas ledande bioutställare med över 1.000 skärmar i Frankrike, Nederländerna och Schweiz.

Utmaningar

Fat bestämt om att förnya bioupplevelsen, började Pathé att återuppfinna bioupplevelsen från 2015. De flyttande från traditionell visuell merchandising som statisk POS-material, affischer och stora kartongskärmar. Till Pathé Arnhem som var den första fullständiga ’digitala’ biografen i Nederländerna med en komplett digital skyltningslösning från det ögonblick den byggdes. Med sin framgång valdes sedan den officiella Pathé De Kuip-varumärkesbutiken för en komplett digital transformation inklusive all marknadsföring, wayfinding och infotainment som hanteras genom ett Gauddi-innehållshanteringssystem.

Lösning

pathe-video-wall

I ett samarbete med Gauddi genomgick Pathé De Kuip en fullständig översyn i en omfattande teknisk omvandling. I ett samarbete med Gauddi genomgick Pathé De Kuip en fullständig översyn i en omfattande teknisk omvandling.

Inuti lobbyn uppnår en vertikal 15-skärms videovägg maximal effekt med avancerat innehåll från världens största filmstudior. Med hänsyn till den enda digitala upplevelsen ersattes sedan de traditionella visningstiderna bakom kassan med en 2 x 4-skärms videovägg som visade tillgängliga filmer i alla 14 teaterrum.

Fördelar

  • Wayfinding-routing: Gästerna guidas till rätt teaterrum via engagerande underhållningsskärmar i hela biografen.
  • Centralstyrning: Vår installation drivs av en anpassad displaykontroll, som slår på skärmarna på morgonen och stängs av på natten. Allt innehåll förskolas och ansluts i realtid med Pathé-kontoret för exakt innehåll relaterat till tidtabellerna.
  • Infotainment: Mycket engagerande skärminnehåll som visar varje filmsynopsis, trailers och ”coming soon” information fängslar gästerna och drivs via ett live feed, vilket minskar manuell inmatning och förbättrar den övergripande upplevelsen av biografen.
  • Multifunktionella videoväggar: Imponerande storskaliga videoväggar används i hela biografen för att locka besökare, samtidigt som de visar nya utgåvor för och locka gäster.
  • Marknadsföring: Upselling och cross-selling utnyttjas med kampanjer på skärmen. Detta används för specialevenemangskvällar, försäljning av mat och dryck, presentkort och brandingövningar.
  • Animerade filmaffischer: Affischer väcks till liv med full HD och 4K trailers – skapar en verkligt uppslukande underhållningsupplevelse som fängslar tittarna genom syn och ljud.

Vill du veta hur vi kan hjälpa er med Digital Signage?

FYLL I FORMULÄRET NEDAN SÅ KONTAKTAR VÅRA SÄLJARE DIG.