; ; Skip to main content Skip to search

Case

Randstad

Introduktion

Randstad, en global ledare inom HR-tjänster, har digitaliserat sina skyltfönster på alla sina kontor. Digital Signage har visat sig vara receptet för Randstad att använda sina lokalt anställda medarbetare som marknadsförare för att nå framgång. En framgångshistoria som skapat internationell uppmärksamhet.

Utmaningar

Den största förändringen som skett inom rekrytering, urval och arbetsmarknad är internet, idag är webben den naturliga platsen där man söker jobb. Randstad investerar därför kraftigt i ett alltid uppdaterat online-erbjudande, online-karriärrådgivning, personliga e-lärande miljöer etc.

Att hitta den perfekta matchningen mellan jobb och arbetssökande är fortfarande ett manuellt arbete. De mer än 140 filialerna inom Randstad, där arbetsgivare, mellanhänder och sökande möts, är därför lika viktiga i Randstads kanalmix. Men avståndet mellan fysiska kontoren och sina digitala tjänster började bli alltför stor och Randstad bestämde sig därför att göra sig av med de gamla manuella A4-lapparna i skyltfönstret. Därför skapade Randstad en omnikanalstrategi och började arbeta med digitala skyltar i fönstret och på så sätt kunde man knyta ihop alla digitala kanaler.

Lösning

ZetaDisplay har uppdaterat konceptet med några mycket viktiga digitala marknadsverktyg och har också utformat och implementerat innehållsstrategin.

ZetaDisplay installerade flera skärmar i butiksfönstren på varje kontor i syfte att informera de förbipasserande om aktuella tjänster från Randstad. ZetaDisplay byggde ett system för detta så att de regionalt relevanta jobben automatiskt inkluderas i alla meddelanden. Exempelvis är de mest intressanta lediga jobben från olika arbetsgivare inom tio kilometer från platsen alltid uppdaterade. Innehållshantering är således till stor del automatiserad, så att personalen på filialerna får så mycket tid som möjligt för sina huvuduppgifter.

Inne på kontoren finns en inspirerande videovägg och interaktiva skärmar där man kan registrera, testa eller söka efter specifika lediga platser direkt.

ZetaDisplay är en helhetsleverantör för hela tjänsten och på detta sätt avlastas Randstads IT- och marknadsavdelningar maximalt. För Randstad är både det erbjudna innehållet och stabiliteten i lösningarna helt avgörande för ett framgångsrikt omnichannel-koncept. Oavsett om det gäller utrullningsplan (140 platser), integration av lösningarna eller skapandet av en tydlig innehållsstrategi så är det viktigt med en trygg partner.

Fördelar

Allt relevant, lokalt och aktuellt innehåll distribueras utan manuellt arbete och med större påverkan än tidigare eftersom stor del av innehållet är automatiserat. Kontorens synlighet har ökat och informationen från Randstad når målgruppen mer träffsäkert.

Vill du veta hur vi kan hjälpa er med Digital Signage?