Introduktion
ZetaDisplay levererade en dynamisk lösning för digital skyltning till lyxparfymeriet Fredrik & Louisas nya flaggskeppsbutik i Steen & Strøm med en avancerad lösning för digital reklam och möjlighet på att skapa en extra intäktsström.
Steen & Strøm är en av Oslos främsta besöksdestinationer och skönhetssalongen på bottenvåningen är det första gästerna besöker vid ankomst. Det har status och rykte om sig att vara en attraktion och en fantastisk gästupplevelse i sig, samt ett toppmodernt exklusivt shoppingutrymme.
Utmaning
Fredrik & Louisa ville anamma digital skyltning för att skapa en reklamplattform som skulle tilltala de överdådiga varumärken de arbetar med, inklusive Dior, Dolce & Gabbana, Yves Saint Laurent och Givenchy. Exklusiva digitala reklamskyltar som varumärken kan använda skapar också en extra intäktsström för Fredrik & Louisa.
Displayerna och deras placering behövde vara av högsta kvalitet för att vara lämpliga för de prestigefyllda varumärkena som köper annonsutrymmet för att säkerställa att de ger en korrekt avspegling av varumärkeslogotyper och färger.
Lösning
Det var absolut nödvändigt att displaylösningen som ZetaDisplay levererade skulle representera exklusiviteten i kundupplevelsen och utstråla varumärkets passion för lyx.
ZetaDisplay integrerade därför displayer i möblerna, i hyllor och i slutet av gångar, för att leverera en finslipad skräddarsydd finish som fångar kunderna uppmärksamhet.
Detta inkluderar 10 st. Samsung stretch-skärmar, 26 st. 49-tums LG-skärmar och 6 st. fönsterskärmar med hög ljusstyrka för att fånga förbipasserandes uppmärksamhet och attrahera dem in till butiksmiljön.
Ett andra projekt pågår för närvarande för att leverera förbättrad personalisering och anpassning av shoppingupplevelsen, och dra nytta av skyltningsleveransen i butikerna. När kunder lyfter produkter från hyllorna kommer anpassad digital skyltning att ge specifik produktinformation.
Fördelar
Denna digitala transformation har gjort det möjligt för Fredrik & Louisa att på ett framgångsrikt sätt skapa en annonsintäktsström och samtidigt förbättra sin exklusiva kundupplevelse.
Med hjälp av ZetaDisplays egenutvecklade CMS-plattform ENGAGE™ kan teamet hos Fredrik & Louisa erbjuda en rad reklamalternativ för sina varumärken, inklusive möjligheten att köpa utrymme på enstaka displayer, i en viss zon eller för att ta över en hel butik. Detta hanteras enkelt inom CMS:et och uppdateringar kan ske omedelbart.
Detta ger butiken en ny visuell dimension som hjälper till att engagera kunder på nya fräscha och dynamiska sätt. Det skapar också en inspirerande miljö och hjälper till att marknadsföra varumärkena, guida kunder till rätt diskar och visa var man kan hitta nyligen lanserade produkter.