Introduktion
Lakrids by Bülow är ett danskt varumärke som erbjuder unikt god och omtyckt exklusiv lakrits. Sedan den första Lakrids-butiken öppnade i Svaneke 2007, har företaget växt internationellt och har nu fler än 27 butiker och sex distributionscenter över hela världen.
ZetaDisplay har hjälpt varumärket med utvecklingen av designanpassade Digital Signage-lösningar i butik som smälter in i det övergripande butikskonceptet, samtidigt som skärmarna lockar in kunder och säkerställer en genomgående stark attraktiv varumärkesnärvaro.
Hittills harZetaDisplay genomfört 25 installationer över hela världen, inklusive flaggskeppsbutiker i Norden.
Utmaning
Varumärket Lakrids är uppbyggt kring hantverkskvalitet med goda ekologiska ingredienser. Därför behövde de digitala aspekterna fullständigt smälta in i den estetiska butiksdesignen för att säkerställa att produkternas kvalitet förmedlades via displayerna.
I butikerna skildras varumärket genom stilen på möbler, belysning och tillbehör. Den resulterande atmosfären är en tilltalande upplyst miljö med mörka möbler och med de utsökta lakritsprodukterna i centrum.
Lakrids behövde en digital lösning som skulle förstärka uppmärksamhet kring de fantastiska produkterna och komplettera den höga kvaliteten och den utmärkande designstilen.
Lösning
ZetaDisplay har levererat en nyckelfärdig Digital Signage-lösning för varje butiksmiljö, vi började med den stora varuhusbutiken i Köpenhamn, innan vi fortsatte med mindre installationer globalt.
Varje butik har utrustats med en till två 32” – 50” högkvalitativa Samsung Display-skärmar, inklusive en skräddarsydd ram för smälta in i inredningen. Detta ger exponeringen en lyxig känsla utan att påverka hur kunderna rör sig i butiken.
Varje display konfigurerades med ZetaDisplays egenutvecklade molnbaserade programvara Engage™️ för innehållshantering och contentpublicering. Detta gör det möjligt för Lakrids att enkelt hantera och uppdatera innehållet i sina butiker från valfri plats i världen med realtidsresultat.
Lakrids kan effektivt använda Engage™️- plattformen för att ladda upp videoinnehåll av hög kvalitet, samt använda schemaläggningsfunktionen för att köra säsongsbetonade kampanjer och produktlanseringar.
Det centrala teamet kan anpassa innehållet för att skapa sensoriska upplevelser för kunder när de besöker butiken och enkelt marknadsföra himmelska nya lakritsrecept för att stimulera sinnena.
I Berlin-butiken installerades en liggande fönsterdisplay med hög ljusstyrka på 75 tum för att dra till sig kunders uppmärksamhet när de går förbi, och locka in dem i butiken med högkvalitativa videor och bilder av god lakrits.
Fördelar
Sedan den första installationen har ZetaDisplay nu rullat ut Digital Signage-lösningar i hela deras globala nätverk inklusive butiker i Finland, Bulgarien, Estland, Dubai, Tyskland och Storbritannien.
Lakrids kan nu centralt hantera allt sitt displayinnehåll och snabbt och effektivt rulla ut nya kampanjer och produktlanseringar i sina butiker, utan extra operativa resurser.
”Det har varit fantastiskt att arbeta med ZetaDisplay. Vi är inte bara nöjda med resultaten vi ser i butikerna, vi är även nöjda med deras kundservicenivå. Från koncept till installation, har ZetaDisplays team tillhandahållit kontinuerlig support och ingenting har varit för mycket för dem. Konceptteamen lyssnade på vad vi ville uppnå och de har jobbat hårt för att förverkliga vår vision” – Anita Møllebro, Retail Design Manager, Lakrids.