ZETADISPLAY OFFENTLIGGÖR SAMARBETE MED KFC OCH BOOSTR AGENCY

ZetaDisplay har ingått ett nytt partnerskapsavtal med KFC Nederländerna och Belgien samt ledande omnichannel CRM-och orderhanteringsplattformen BOOSTR Agency. Detta för att leverera Digital Signage-lösningar till mer än 100 KFC-restauranger under kommande 12 månader.

ZetaDisplay har arbetat med KFC sedan 2015. En webOS-lösning levererar digital kommunikation och kampanjer i restauranger i Nijmegen, Arnhem och Almere.

Partnerskapet kommer att expandera KFC:s Digital Signage-installation till att omfatta nya och ombyggda restauranger i Nederländerna och Belgien. Varje restaurang kommer att ha sex stycken digitala menytavlor och tester pågår på flera restauranger med digitala skärmar som riktar sig mot förbipasserande.

För internkommunikation kommer personalområdena i de flesta restauranger att ha ytterligare displayer för Crew TV, som är KFC:s interna kommunikationskanal.De olika kommunikationsmedlen i och omkring KFC:s restauranger är noggrant samordnade och planerade för varje period genom en samordnad path-to-purchase, med trycksaker och digitalt innehåll sömlöst integrerat.

På så sätt nyttjas alla beröringspunkter konsekvent och effektivt.

Richard van Beeren –Senior Digital Technology Manager, KFC Northern Europe:

”Digitalteknikteamet på KFC Northern Europe har ambitiösa mål kring gästupplevelsen i och runt KFC:s restauranger. BOOSTR Agency är en strategisk partner i detta avseende, som integrerar de olika målen, teknikernaoch underleverantörerna, inklusive ZetaDisplays Digital Signage-lösningar. I samarbete med BOOSTR Agency har vi lagt ut en plan för att genomföra den digitala transformationen på KFC.”

ZetaDisplay arbetar tillsammans med BOOSTR Agency, en strategisk approach som tillför ytterligare värde till KFC. BOOSTR Agency har arbetat med KFC sedan 2020. Med kontor i Amsterdam och Zwolle levereras marknadskommunikationen i och runt alla restaurangeri Nederländerna och Belgien, för både huvudkontoret och de enskilda franchisepartnerna.

René de Jong, marknads-och försäljningschef ZetaDisplay Nederländerna kommenterar:

”Den digitala kundresan ZetaDisplay har utvecklat för KFC, baserat på många års erfarenhet, passar perfekt in i BOOSTR Agencys vision och strategi. Vi ser mycket fram emot detta samarbete och kommer att fortsätta utmana varandra för att på bästa sätt assistera KFC.”

Bart de Kool –Managing Partner på BOOSTR Agency förklarar:

”Tillsammans med KFC definierade vi en vision om restaurangens kundresa, med vilken vi gick in på marknaden. ZetaDisplay visade upp konkurrenskraftiga priser, men framför allt en mycket stark innovations-och integrationspipeline som gör att vi omedelbart kan genomföra den transformation vi har i åtanke. Vi ser mycket fram emot att stärka KFC:s resultat.”