; ; Skip to main content Skip to search

Närbutiker

När en kund går i en närbutik är oftast inköpet planerat. Forskning visar att tydliga, attraktiva och lockande erbjudanden hjälper till att bryta kundens autopilot och öka oplanerade impulsiva köp. Med digitala lösningar skapas möjlighet att driva försäljning och när det görs korrekt talar resultaten för sig själva.

Öka försäljningen i närbutik

  • Hjälper kunder att fatta välgrundade beslut.
  • Stimulerar impulsköp genom att visa frestande och utsökt innehåll.
  • Bygger och förbättrar en önskad atmosfär.
  • Konverterar väntetid i kön till värdetid.
  • Främjar produkter med högre marginal.
  • Anpassar olika erbjudanden genom att välja en målgrupp eller en viss tid på dagen.

Utmaningar

Hur man påverkar kunden att göra ett oplanerat köp.

Krav

Placeringen av skärmar är verkligen viktigt och om de används på rätt sätt kommer de att bidra till att öka försäljningen.

Lösningar

Tydliga, attraktiva och frestande erbjudanden hjälper till att bryta kundernas autopilot och öka oplanerade impulsköp.